sobota, 26 lipca 2014

Skąd ten hiszpański? / De donde este espanol en el blog?

PO POLSKU

Witajcie :)

Przez jakiś czas zastanawiałam się o czym Wam dziś napisać i to nie ze względu na brak pomysłów, ale z powodu ich nadmiaru. Stwierdziłam, że będę trzymać się pierwotnej wersji i pisać pierwsze posty o mnie w celu tego abyście mnie lepiej poznali.

Zacznę od krótkiego streszczenia najważniejszych faktów o mnie.

 Myślę, że warto wspomnieć o tym, że przez ponad pięć lat mieszkałam w Hiszpanii, dlatego też znam ten język (i go uwielbiam :D). Jak to się stało, że się tam znalazłam? Od kiedy byłam w drugiej klasie szkoły podstawowej moja mama większość czasu przebywała w Hiszpanii, a ja jeździłam do niej na wakacje. Po zakończeniu 6 klasy też pojechałam na wakacje, ale zostałam zmuszona tam zostać. Na początku było ciężko gdyż tęskniłam za resztą rodziny, znajomymi, za domem i przede wszystkim za babcią, która mnie wychowywała. Języka hiszpańskiego nauczyłam się bardzo szybko gdyż idąc do hiszpańskiego gimnazjum nie umiałam prawie nic, a tam w języku polskim nikt nie rozmawiał. Później dopiero poznałam kilka osób z Polski, które też tam się uczyły. W taki sposób dzięki pomocy bardzo dobrych nauczycieli szybko opanowałam język i szybko się z nim oswoiłam. W tym tez pomogło mi to, że w domu też rozmawialiśmy po hiszpańsku ponieważ moja mama jest związana z Hiszpanem. Zaczęłam poznawać nowych ludzi, hiszpańską kulturę  i zaczynało mi się tam co raz bardziej podobać. Teraz wiem, że pobyt tam przyczynił się do wielu pozytywnych rzeczy w moim życiu: nauczyłam się języka (w pewnym momencie zaczęłam zapominać wiele rzeczy z języka polskiego, a zwłaszcza miałam problem ze składaniem zdań haha :D), poznałam mnóstwo niesamowitych ludzi (niektórzy z nich na pewno czytają ten post - więc chciałam im przy okazji podziękować za niesamowite chwilę, które przy nich przeżyłam, a w szczególności podziękować Sofii za pomoc w każdym momencie <3 !), no i miałam niezła szkołę życia :D. Niestety na imprezy mama pozwoliła mi dopiero chodzić w wieku 16 lat (wiem, że to było dla mojego dobra haha :D), ale polecam zwłaszcza te na plaży w lato -> Super Zabawa ! :D. Teraz jeżdżę tam rzadko (ale o tym dlaczego tak jest napiszę Wam w jednym z najbliższych postów).

Myślę, że udało mi się przybliżyć Wam w streszczony sposób ten epizod mojego życia :)

W poście też obiecana niespodzianka: czyli kilka zdjęć z etapu mojego życia opisywanego w tym poście (czyli pobytu w Hiszpanii).  - SORRY ZA JAKOŚĆ :D

Dobranoc :)) i udanej imprezy tym co dzisiaj balują :D


EN ESPAŃOL

Hola :)

Hoy pase un tiempo pensando en lo que os escribire y eso no ha sido por falta de ideas sino porque las tengo demasiadas en mi mente. He decidido que seguire mi idea principal de escribir las primeras publicaciones sobre mi, para que me conocierais mejor.

Empezare por un corto resumen de las etapas de mi vida.

Pienso que vale la pena mensionar que estube viviendo en Espana mas de cinco anos por eso conozco el espańol (y me encanta usarlo :D). Como es que empeze a vivir alli? Pues desde que estube en el segundo de primaria mi madre pasaba la mayoria del tiempo en Espana. Yo solo iba alli de vacaciones pero cuando fui alli al terminar el sexto de primaria mi madre me dijo que me tengo quedarme y que no puedo volver a Polonia (y asi es como mi vida cambio en un verano). El principio fue muy dificil porque echaba de menos al resto de la familia, a mis amigos, tambien a la casa pero lo mas que echaba de menos fue a mi abuela con la que vivia y la que me educaba. Aprendi muy rapido el espanol porque fui a la ESO sin conocer casi ninguna palabra. Despues conoci un par de personas de Polonia que tambien estudiaban alli. De este modo con la ayuda de buenos profes aprendi muy rapido el espanol y tambien porque en la casa hablabamos en espanol  (mi madre tiene de pareja a un sevillano que no hablaba en polaco :D). Empeze a conocer genta nueva, a la cultura espanola y con el paso del tiempo Espana me gustaba cada vez un poco mas. Hoy se que el tiempo que vivi en Espana provoco muchas cosas positivas en mi vida: aprendi a un nuevo idioma (en algunos momentos empeze a olvidar muchas palabras del polaco, especialmente la sintaxis de las sentencias :D), he conocido a magnificas personas (algunas de ellas seguramente leeran esta publicacion por eso aprovechando la oportunidad quisiera saludarles y agradecerles los momentos especiales que he pasado con ellos y especialmente quisiera agradecerle a la Sofia por ayudarme en cada momento <3! !) y tambien tube una gran leccion de la vida. Desgraciadamente mi madre me dejo ir de fiesta desde los 16 anos (se que lo hacia para mi bienestar haha :D), pero recomiendo las fiestas en la playa en el verano (Son fantasticas!). Ahora visito Espana de vez en cuando (porque?: os escribire en alguna de las otras publicaciones).

Pienso que he logrado contar esta etapa de mi vida de forma bastante corta :)

En la publicacion tambien teneis a la sorpresa que os prometi hoy en la pagina de Facebook: son las fotos de fase de vida en la que hablo en esta publicacion (de los momentos en Espana) :))

Buenas noches :)) y que lo paseis bien si estais hoy de fiesta :D









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz