wtorek, 10 lutego 2015

Jak osiągnąć w życiu sukces? :)

Prawdopodobnie tytuł tego posta sprawi, że większość osób pomyśli sobie co może powiedzieć na ten temat młoda osoba, która dopiero ma życie przed sobą, ale ta mniejszość zrozumie treść tego bloga i poczuje się z nią utożsamiona. Sukces w życiu można osiągnąć w różnym wieku. Sukces dla każdego z nas jest czymś innym. Dla niektórych to znalezienie wymarzonej pracy, dla innych to zakończenie studiów z wysokimi wynikami. Dużo osób uznaje za swój sukces utratę kilogramów na wadzę, a jeszcze inni nabycie wymarzonych dóbr. To wszystko jest ze sobą powiązane. Jeśli znajdziemy wymarzoną pracę, która będzie naszą pasją i będzie nam sprawiać przyjemność to prawdopodobnie uda Nam się w niej wykazać i zajść bardzo daleko. To sprawi, że będziemy szczęśliwi i wpłynie na nasze relacje z innymi gdyż wokół nas będzie dobra aura. Ukończenie studiów z wysokimi wynikami niestety niekoniecznie pozwoli na pracę w zawodzie. Kwestia ukończenia studiów już jest jakimś sukcesem, który zależy od tego czemu w ogóle się na nie wybraliśmy: czy z własnych chęci, czy z woli rodziców, a może pracodawcy, czy dlatego żeby wyrwać się z domu. Każdy ma jakiś konkretny powód, niektórzy nawet robią to dla własnej satysfakcji. Utrata kilogramów na wadzę jest powiązana z tym, że czujemy się lepiej w własnym ciele co też wpływa na naszą pewność siebie, a każdy z nas wie, że w wielu przypadkach sukces zależy właśnie od tej cechy. Osoba na wysokim stanowisku musi posiadać pewność siebie gdyż podejmuje ważne decyzje co do których musi być przekonana. Jeżeli ma pod sobą innych pracowników to w celu efektywnego zarządzania musi wyrobić sobie autorytet. Nie twierdzę, że osoby grubsze nie maja pewności siebie bo to nie prawda. Jest dużo ludzi, dla których ich wygląd ma tak duże znaczenie, że gdy wyglądają nie tak jak chcą to ich pewność siebie raptownie spada. Ale ta cecha nie zależy tylko od wyglądu, często też od doświadczenia, wykształcenia, inteligencji, a niektórzy po prostu mają to w genach. Powracając do wątku, sukces zależy od tego jakie stawiamy sobie cele i od tego co nas uszczęśliwia. Dla jednych będzie to spokojna praca i szczęśliwa rodzina, dla innych życie spędzone w ciągłych podróżach, niektórzy marzą o staniu się ważną osobą publiczną, inni chcą ratować czyjeś życia. Każdy z nas jest inny i właśnie dlatego ma inne cele i marzenia. W związku z tym będzie inaczej cieszył się z różnych osiągnięć.





Ja czuje, że w życiu odniosłam już wiele sukcesów. Poradziłam sobie sama przyjeżdżając z Hiszpanii po tylu latach do całkiem obcego mi miasta. Udało mi się znaleźć pierwszą pracę, potem kolejną i zarobić na swoje utrzymanie. W ten sposób ukończyłam dzienne studia z bardzo dobrym wynikiem i znalazłam pracę, która jest moją daje mi wiele satysfakcji i frajdy :) jestem na kolejnych studiach, tym razem magisterskich i udaje mi się to wszystko pogodzić. Piszę to nie dlatego żeby się pochwalić tylko po to by uświadomić Wam, że wszystko w życiu jest możliwe i że Wy też możecie osiągnąć bardzo wiele i być z siebie dumni. Wystarczy tylko chcieć i dawać z siebie jak najwięcej. Wy też możecie! Każdy może!
I teraz pojawia się pytanie: Czy jak już osiągniemy sukces to na tym koniec? Nie! Życie bez planów i ambicji, co to za życie? Stawiajmy sobie nowe cele, nowe zadania i osiągajmy nowe sukcesy. Po co? Po to by być lepszym człowiekiem, mieć więcej satysfakcji i przede wszystkim po to by na starość powiedzieć sobie: JA TO MIAŁAM ZAJEBISTE ŻYCIE! :D

A Wy jakie sukcesy osiągnęliście? Jakie macie cele?

Miłej nocy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz