czwartek, 5 lutego 2015

Zdrowe jedzenie to podstawa! / La prioridad es una dieta saludable :)

 Dzień dobry kochani :))

Dzisiaj poruszam bardzo ważny temat. Jest on związany z naszą codzienną czynnością czyli odżywianiem. Temat ten poruszany jest na wielu blogach, forach, stronach internetowych, w książkach, w gazetach i w telewizji. Jest tego mnóstwo. Dlaczego? A chociażby dlatego gdyż jest to najważniejsza czynność w naszym życiu. Funkcjonowanie naszego organizmu zależy od tego co on dostaje.

Ważne jest to co jemy, zrozumiałam to dopiero z biegiem czasu gdyż kiedyś podczas odchudzania się stosowałam rygorystyczne diety i się głodziłam. Nie byłam nigdy gruba, zawsze moja waga była w normie albo niedowadze. Gdy miałam 12 lat moje życie uległo dużej zmianie. Wyprowadziłam się do Hiszpanii, zostałam odseparowana od rodziny i znajomych, poszłam do szkoły gdzie nikogo nie rozumiałam. Czułam wtedy wielką presję i zaczęłam się odchudzać. Teraz tego bardzo żałuję bo wiem, że mój organizm już nigdy nie będzie taki sam. Żałuje tych głodówek, tego nadmiernego liczenia kalorii, a nawet tego jak moje życie wyglądało po tym jak schudłam. Teoretycznie w życiu nie powinno się niczego żałować ponieważ uczymy się na błędach, ale takich błędów nie powinniśmy popełniać bo to jest igranie z naszym zdrowiem. Z biegiem czasu wychodzą wszystkie efekty tych głodówek i braku witamin. Dopiero po kilku latach zaczyna się zauważać to wszystko. Chociażby takie coś jak wypadanie włosów na co cierpi większość kobiet jest często efektem braku witamin w naszym organizmie. Dlatego pamiętajcie, nigdy nie stosujcie rygorystycznych diet! Nie głodujcie się! Bo to na dłuższą metę nie przynosi pozytywnych efektów. Tylko zdrowe odżywianie i ćwiczenia fizyczne są dobre jeśli chcecie schudnąć. Owoce, warzywa, nabiał, tłuszcze. Witaminy !
Jedzcie jabłka, banany, brokuły i marchewki. Jedzcie wszystko co zdrowe, w rożnej postaci. Przyrządzajcie to tak jak lubicie (grillowane, gotowane, pieczone czy surowe) i róbcie to często. Nie popełniajcie mojego błędu bo ja już na pewno go nie popełnię. Ważne by jeść zdrowo i z umiarem, a nie się głodzić. Uwierzcie, że tak też schudniecie może i wolniej ale za to efekty będą dużo lepsze i korzystniejsze dla waszego organizmu i samopoczucia.

No i zaczynajcie dzień od dobrego śniadania bo kolejnym błędem popełnianym przez większość kobiet, które chcą schudnąć lub prowadzą aktywny tryb życia to brak śniadań. Sama jestem osobą mającą mało wolnego czasu, aczkolwiek nawet w sytuacji gdy już nie mam jak zrobić śniadania to kupuję coś zdrowego.

Poniżej macie przykład jednego z moich dobrych i przede wszystkim SMACZNYCH śniadań :)






SKŁAD: płatki owsiane, banan, kiwi, papaja, pomarańcza, jabłko, jagody goji (można je zastąpić orzechami włoskimi)

COMPOSICION: avena, platano, kiwi, papaya, naranja, manzana 





Buenos dias :)

Hoy hablare de un tema muy importante, el cual esta relacionado con nuestra actividad diaria llamada alimentación. De este tema  tratan muchos blogs, libros, programas en la tele, revistas y paginas web. Porque? La respuesta es facil, la alimentación es la prioridad en nuestra vida. La funcionalidad del nuestro organismo depende de lo que comemos.

Es muy importante lo que comemos, yo lo entendi con el paso del tiempo. Cuando estube en dieta no me alimentaba muy bien y casi no comia. Nunca no estube gorda, siempre mi peso estaba en norma o un poco menos de la norma. Cuando tube 12 anos mi vida cambio deperente. Me movi de Polonia a Espana, estube separada de mi familia y mis amigos y fui a una escuela en la cual no entendia a nadie. En aquel tiempo sentia una gran presión y empeze a comer menos. Ahora con el paso del tiempo entendi que fue un gran error porque se que aquellas dietas me costaron mucho y que mi organismo nunca sera igual. Me arrepiento de contar tanto las calorias, de estar uno o dos dias sin comer, de no desayunar y tambien de eso como me quede despues. Todos sabemos que en la vida no deberiamos arrepentirnos de nada porque aprendemos de nuestros errores pero un error como aquel de deberia ocurir. Con el paso del tiempo se ven todos los efectos de las largas dietas  como la caida del pelo que le ocurre a la mayoria de las mujeres la cual es muy amenudo es cuasa de la falta de vitaminas. Por eso no os pongais en dietas rigorosas! NO vale la pena porque eso no os dara buenos y duraderos efectos! Vuestra salud es mas importante! Frutas, verduras, proteinas y vitaminas! Comais manzanas, platanos, brocoli y zanahorias. Comais todo lo que es saludable de varias formas. No cometerais mis errores porque yo seguramente no lo hare nunca mas. Lo importante es comer sano i con moderacion y seguramente que adelgazareis. Probablemente esperareis mas tiempo para ver los efectos pero cuando ya vengan seran mas duraderos y mejores para vuestro organismo y vuestro bienestar.

Bueno debereis acordaros de una cosa principal: DESAYUNAR !!!
La mayoria de nosotras estando en dieta no desayunamos. Esto tambien le ocurre a personas que tienen una vida muy activa. Yo tambien soy una persona que tiene muy poco tiempo libre pero hasta en situaciones en las que no tengo como hacerme el desayuno me compro algo saludable.

Os paso un par de fotos de uno de mis desayunos mas ricos y SANOS!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz