Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Zainspiruj się / Inspirate

Witajcie Kochani! 
           Dziś chce podzielić się z Wami moimi zdjęciami, które może kogoś z Was zainspirują.

           Będzie mnie tutaj napewno więcej, ale póki co bardzo dużo dzieje się w moim życiu. Przechodzę okres gdzie zastanawiam się nad wszystkim i chce zrobić jak najwięcej żeby osiągnąć sukces. W związku z tym, że założyłam sobie, że napewno będę kobietą sukcesu, uznałam, że dobrym pomysłem będzie prowadzenie czegoś w stylu pamiętnika gdzie będę zapisywać swoje codzienne myśli.

Co myślicie?

          Ja uważam, że to całkiem ciekawe i przydatne w przyszłości.

Miłego dnia :)






Hola!           Hoy solo quiero pasaros unas cuantas fotos mías que os inspiraran. 
          Apareceré mas a menudo por aquí pero de momento pasan muchas cosas en mi vida. Estoy en una etapa en la cual pienso mucho sobre las cosas que hago y sobre el mundo y en la cual quiero hacer todo lo posible para tener un éxito en mi vida. Como que me he propuesto que seré una persona exitosa he pensado en cr…

CZYM TAK NAPRAWDĘ JEST ZDROWE ODŻYWIANIE?

Hej! :)

Tak dużo mówi się o tym zdrowym odżywianiu, a co to tak naprawdę jest?
 


Pojęcie te znane nam wszystkim pojawiło się po raz pierwszy w 390 r. p.n.e. gdy Hipokrates powiedział: "Niech pożywienie będzie dla ciebie lekarstwem, a lekarstwo twoim pożywieniem". Już na początku naszego stulecia Edison przewidział istnienie takiego zawodu jak dietetyk mówiąc: "Lekarz w przyszłości nie będzie dawał lekarstw, tylko nauczy pacjentów troszczyć się o kondycję zarówno ciała, jak i ducha, dbać o dietę i zapobiegać chorobom". Zdrowie oznacza stały i wysoki stan czystej energii, równowagę emocjonalną, odporność na choroby zakaźne, jasność umysłu, odporność na nowotwory i choroby układu krążenia. Dobry stan zdrowia daję nam siłę i energię do działania, ale przede wszystkim wpływa na długość i jakość naszego życia, ale co wpływa na ten stan? Odpowiedź na to pytanie jest oczywista: prawidłowe odżywianie i aktywność fizyczna. Ja dziś zajmę się tym pierwszym czynnikiem.

Czy pojęcie "Jesteś tym co jesz" jest prawdziwe? Oczywiście, że tak bo ciało człowieka składa się z cząsteczek pochodzących z pokarmu. W ciągu całego naszego życia zjadamy około 100 ton jedzenia, które zostanie rozłożone przez bogate w enzymy soki wydzielane przez przewód pokarmowy w ilości około 10 litrów na dzień. Makro- (tłuszcze, białka, węglowodany) i mikroskładniki pokarmowe (witaminy i składniki mineralne) są wchłaniane w przewodzie pokarmowym, którego zdrowie i sprawne funkcjonowanie zależy w dużej mierze od tego co się je. Biochemiczna nierównowaga  wynikająca z nieprawidłowego odżywiania, utrwalonego od pokoleń jest zapisana i wyrażona genetycznie jako mocne i słabe strony specyficznych procesów w naszym organizmie. Jeśli środowisko (m.in. odżywianie) jest niekorzystne na to co jest zapisane w genach, organizm nie może się dostosować i choruje i w drugą stronę. Właściwe odżywianie to nic innego jak dostarczenie organizmowi najlepszych składników pokarmowych w celu zwiększenia jego efektywności.

Korzyści płynące ze zdrowego odżywiania:
- poprawa jasności umysłu i koncentracji,
- podwyższenie współczynnika inteligencji (IQ),
- wzmocnienie sprawności fizycznej,
- poprawa jakości snu,
- większa odporność na infekcje,
- ochrona przed różnymi chorobami,
- dłuższe życie.

Niezbędne składniki odżywcze:
      Tłuszcze:
  • kwas linolowy
  • kwas linolenowy
      Aminokwasy:
  • leucyna
  • lizyna
  • izoleucyna
  • treonina
  • tryptofan
  • metionina
  • walina
  • fenyloalanina
  • histydyna
      Składniki mineralne: wapń, magnez, fosfor, potas, sód, siarka, żelazo, cynk, miedź, mangan, chrom, selen, kobalt, fluor, krzem, jod, molibden, wanad, arsen, nikiel i cyna.

      Witaminy: A (retinol), B1 (tiamina), B2 (ryboflawina), PP (niacyna), B5 (kwas pantotenowy), B6 (pirydoksyna), B12 (cyjanokobalamina), kwas foliowy, biotyna, C, D, E, K.

      Dodatkowe: węglowodany, błonnik, światło, tlen i woda.

Jak dobrać odpowiednie dla siebie odżywianie?

Jak wiecie, każdy organizm jest inny i w związku z tym ma inne zapotrzebowania. Dietetycy podczas dobierania diety prowadzą testy biochemiczne, a ja wskażę Wam trzy wypróbowane metody, które umożliwią dobranie odpowiednich składników pokarmowych (szczegółowy opis znajdziecie w przyszłych postach). Podczas komponowania posiłków bardzo ważne jest zwrócenie uwagi na poziom aktywności fizycznej i intelektualnej, na wiek oraz charakterystykę organizmu.

  1. Analiza objawów: pomaga ustalić na podstawie różnych objawów, takich jak brak energii, skurcze mięśniowe, skłonność do siniaków, a nawet niemożność przypomnienia sobie snów, które składniki odżywcze są nam potrzebne.
  2. Analiza stylu życia: tutaj pojawiają się takie czynniki jak wysiłek fizyczny, stres, zanieczyszczenie środowiska, itp.
  3. Analiza diety: pozwala porównać naszą dietę z optymalnymi ilościami składników odżywczych i bierze pod uwagę substancje, które pozbawiają organizm tych składników.
Wniosek jest taki, że zdrowe odżywianie wpływa na jakość naszego życia ponieważ odpowiednio skomponowana dieta daje nam energię i chęć do działania, a to prowadzi do osiągania celów, a co za tym idzie do naszej satysfakcji i zadowolenia. Jednym słowem zdrowie daje radość z życia! :))

 
 
Miłej niedzieli :)

Komentarze

Polub mnie na Facebook'u

Obserwatorzy

Popularne posty