Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Zainspiruj się / Inspirate

Witajcie Kochani! 
           Dziś chce podzielić się z Wami moimi zdjęciami, które może kogoś z Was zainspirują.

           Będzie mnie tutaj napewno więcej, ale póki co bardzo dużo dzieje się w moim życiu. Przechodzę okres gdzie zastanawiam się nad wszystkim i chce zrobić jak najwięcej żeby osiągnąć sukces. W związku z tym, że założyłam sobie, że napewno będę kobietą sukcesu, uznałam, że dobrym pomysłem będzie prowadzenie czegoś w stylu pamiętnika gdzie będę zapisywać swoje codzienne myśli.

Co myślicie?

          Ja uważam, że to całkiem ciekawe i przydatne w przyszłości.

Miłego dnia :)






Hola!           Hoy solo quiero pasaros unas cuantas fotos mías que os inspiraran. 
          Apareceré mas a menudo por aquí pero de momento pasan muchas cosas en mi vida. Estoy en una etapa en la cual pienso mucho sobre las cosas que hago y sobre el mundo y en la cual quiero hacer todo lo posible para tener un éxito en mi vida. Como que me he propuesto que seré una persona exitosa he pensado en cr…

Dlaczego przetworzona żywność jest niezdrowa? :)


W dzisiejszych czasach produkcja żywności jest nastawiona na zysk, który jest osiągany poprzez oczyszczanie i przetwarzanie żywności, które pozbawia ją składników odżywczych i przedłuża okres przydatności. Z każdym dniem mamy coraz mniej czasu na przygotowywanie posiłków i zastępujemy świeże składniki już gotowymi daniami.

Organizm człowieka składa się z około 63% wody, 22% białka, 13%procent tłuszczu i 2% składników mineralnych i witamin.

Dzisiaj zajmę się podziałem tłuszczów, które występują w dwóch rodzajach:

1) NASYCONE (TWARDE)

Spożywanie tego typu tłuszczów nie jest dla nas niezbędne i w miarę możliwości powinniśmy je ograniczać. Głównym ich źródłem  jest mięso i produkty mleczne.


2) NIENASYCONE

Te tłuszcze są potrzebne w naszej codziennej diecie i występują w dwóch postaciach:

- jednonienasycone: występują w oliwie z oliwek
- wielonienasycone: występują w orzechach, oleju z ziaren i rybach. Niektóre z nich takie jak na przykład kwas linolowy (Omega 6) i kwas linolenowy (Omega 3) są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania mózgu, układu nerwowego, układu odpornościowego, krążenia i skóry. Kwas linolenowy jest obecny w pestkach dyni oraz siemieniu lnianym jest on przekształcany w organizmie do DHA (kwas deikozaheksaenowy) i EPA (kwas eikozapentaenowy), które występują również w makreli, śledziach, łososiu i tuńczyku. Te ważne tłuszcze mogą być niszczone przez wysoką temperaturę lub tlen, dlatego istotne jest to, aby były przyjmowane w świeżej postaci.

Przetworzone pożywienie często zawiera tłuszcze wielonienasycone, które zostały poddane procesowi utwardzenia, czyli uwodornienie. Należy ich unikać bo są one gorsze od tłuszczów nasyconych.

Pamiętajcie o tym żeby unikać smażonych potrwaw, spalonego i przypalonego tłuszczu, tłuszczów nasyconych i utwardzanych. Dlatego dobrym sposobem jest dodawanie do surówek jednej łyżki oleju wytłaczanego na zimno (sezamowy, słonecznikowy, z pestek dyni, siemienia lnianego, itp.), lub spożywanie łyżki zmielonych ziaren.
 Ja codziennie rano jem trzy orzechy włoskie ponieważ wpływa to przede wszystkim bardzo dobrze na koncentracje.
 
Miłego dnia :)

Komentarze

  1. Łyżeczkę oleju dodaje się do surówek ponieważ są witaminy co rozpuszczaj się w wodzie i takie co w tłuszczach
    Pozdrawiam Gall Anonim

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u

Obserwatorzy

Popularne posty