Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Zdrowe gofry / Gofres sanos

Witajcie Kochani!
Po Tłustym Czwartku czas na zdrowe gofry :) Co Wy na to?  Moja propozycja może służyć jako śniadanie lub przekąska, także polecam wypróbować.

Składniki:

- 1,5 szklanki mąki orkiszowej
- 2 łyżki ksylitolu
- 1 szklanka kefiru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- dwa jajka
- 25 g oleju kokosowego

Białka ubić z solą, a w osobnej misce żółtka z cukrem. Do żółtek dodać kefir i roztopiony olej kokosowy i po dokładnym wymieszaniu dodać mąkę i proszek do pieczenia. Po uzyskaniu jednolitej masy dodając stopniowo ubite białka i delikatnie wymieszać. Smażyć w gofrownicy na oleju kokosowym i podawać na ciepło z ulubioną konfiturą.



Hola Quieridos!
Hoy quiero presentaros un manera sana para preparar un posre que seguro que a la mayoria de vosotros os gusta. Quien no ama al olor de gofres calientitos? Los mios podeis comerlos no solo como postre sino tambien como forma de desayuno. Son faciles y rapidos de preparar. Espero que los probeis y os gusten :)

Ingredientes:

Polub mnie na Facebook'u

Sposób na odporność i odchudzanie w jednym małym owocu :))

Dzisiaj mam dla Was kolejny post dotyczący odporności organizmu.  Zaprezentuje Wam moc i właściwości tego pięknego owocu jakim jest kiwi. Nie będę już paplać o tym dlaczego codzienne jedzenie warzyw i owoców  jest takie istotne bo każdy z nas już o tym wie. Ja chce tylko sprawić, abyście mieli tutaj pewnego rodzaju kompendium wiedzy na temat zdrowych składników.  Czyli informacje o wartościach odżywczych, sposobów spożywania i odrabiania jak również o smaku, wadach czy zaletach.

A więc, dlaczego akurat owoc kiwi do postu o odporności organizmu? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: witaminy, a konkretnie witamina C. A dodatkowo pomaga w odchudzaniu gdyż usuwa wodę z organizmu. No i przede wszystkim jest pyszne :))



Wartość odżywcza w 100 g:
Kcal: 61
Tłuszcz: 0,52 g
Białko: 1,14 g
Węglowodany: 14,66 g
Błonnik: 3 g
Witaminy: A, D, E, K, C, B1, B2, B3, B6, B12
Wapń: 34 mg
Żelazo: 0,31 mg
Magnez: 17 mg
Fosfor: 34 mg
Potas: 312 mg
Sód: 3 mg

POCHODZENIE:
- owoc znany z Chin
- obecnie uprawia się w Nowej Zelandii, Australii,  Kalifornii,  Chile, Południowej Afryce i nad Morzem Śródziemnym.

WPŁYW NA ORGANIZM:
- regularne spożywanie wzmacnia odporność
- skraca czas leczenia infekcji
- pobudza wydalanie wody i sodu z organizmu
- bardzo dobrze wpływa na pracę serca
- sprzyja odchudzaniu
- zapobiega miażdżycy
- chroni przed depresją i nowotworami
- chroni oczy przed zmianami zwyrodnieniowymi



CIEKAWOSTKI

1) Bardzo dobrze znosi długie przechowywanie.  Nawet po upływie pół roku pozostaje w owocu około 90% witaminy C.

2) Skórka jest jadalna,  wystarczy tylko usunąć włoski

3) Olej z czarnych nasion zawiera wysoki poziom Omega 3.

4) Istnieje około 60 gatunków drzew z owocami kiwi, z których tylko niektóre są jadalne.

NIE UŻYWAĆ JAKO OWOC DO GALARETKI! - bo nie stężeje.
Nie dodawać do koktajli mlecznych gdyż zawarta w owocach papaina i aktynidyna sprawia, że stają się gorzkie.

JAK WYBIERAĆ:
Unikać styczeń i miękkich owoców.  Niedojrzały owoc przechowywać od 3 do 4 dni w temperaturze pokojowej.

WŁAŚCIWOŚCI KOSMETYCZNE:
Bardzo dobrze spisuje się jako tonik do twarzy. Wystarczy zmiksować jeden owoc kiwi z wodą i alkoholem.  Stosować na oczyszczoną skórę.  Mieszanka zapewni orzeźwienie skóry przy jednoczesnym jej rozświetleniu. Każdy z nas wie jak bardzo witamina C wpływa na jakość i wygląd naszej cery.



Miłego popołudnia :)

Komentarze

Obserwatorzy

Popularne posty