Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Zainspiruj się / Inspirate

Witajcie Kochani! 
           Dziś chce podzielić się z Wami moimi zdjęciami, które może kogoś z Was zainspirują.

           Będzie mnie tutaj napewno więcej, ale póki co bardzo dużo dzieje się w moim życiu. Przechodzę okres gdzie zastanawiam się nad wszystkim i chce zrobić jak najwięcej żeby osiągnąć sukces. W związku z tym, że założyłam sobie, że napewno będę kobietą sukcesu, uznałam, że dobrym pomysłem będzie prowadzenie czegoś w stylu pamiętnika gdzie będę zapisywać swoje codzienne myśli.

Co myślicie?

          Ja uważam, że to całkiem ciekawe i przydatne w przyszłości.

Miłego dnia :)






Hola!           Hoy solo quiero pasaros unas cuantas fotos mías que os inspiraran. 
          Apareceré mas a menudo por aquí pero de momento pasan muchas cosas en mi vida. Estoy en una etapa en la cual pienso mucho sobre las cosas que hago y sobre el mundo y en la cual quiero hacer todo lo posible para tener un éxito en mi vida. Como que me he propuesto que seré una persona exitosa he pensado en cr…

Błonnik pokarmowy

Dzień dobry :) 



Dziś zajmę się tematem błonnika pokarmowego, który pozbywa się toksyn z naszego organizmu, daje uczucie sytości i pomaga w odchudzaniu.

Co to takiego? 

Jest to zespół substancji zawartych w ścianach komórkowych roślin i występuje w dwóch rodzajach:
- rozpuszczalny (pektyny, gumy i śluzy): pomaga eliminować z naszego organizmu toksyny, metale ciężkie i niekiedy rónież substancje rakotwórcze;
- nierozpuszczalny (celuloza i lignina z produktów zbożowych): chroni przed wzdęciami i zaparciami.

Korzyści błonnika:

- zapobiega cukrzycy ponieważ spowalnia wchłanianie cukru;
- obniża poziom złego cholesterolu wspomagając w ten sposób układ krążenia;
- wspiera rozwój korzystnej flory bakteryjnej w jelicie grubym chroniąc przed nowotworami układu pokarmowego;
- zmniejsza uczucie głodu gdy pęcznieje w żołądku;
- wspomaga prawidłową przemianę materii i przyspiesza wydalanie niestrawionych resztek pokarmu;

Spożywanie błonnika:

Dziennie powinniśmy spożywać od 20 do 40 g błonnika pokarmowego. Przy czym musimy pamiętać żeby spożywać dużo wody. Nadmiar błonnika może obniżać wchłanianie wapnia, żelaza i cynku.


Produkty bogate w błonnik pokarmowy:

- ziarna i otręby: pełne ziarna zbóż, pieczywo z pełnych ziaren, otręby pszenne i owsiane, płatki zbożowe, brązowy ryż, makaron razowy i grube kasze;

- owoce świeże i suszone: jabłka, śliwki, owoce jagodowe i cytrusowe oraz marakuja, a z suszonych owoców najbogatsze w błonnik są morele i śliwki;

- warzywa: najwięcej błonnika mają warzywa strączkowe takie jak soja, fasola biała i czerwona, groszek zielony, soczewica i ciecierzyca oraz inne warzywa takie jak brokuł, kalafior, seler naciowy, papryka, kapusta, pomidor i ziemniaki. Z tym, że należy pamiętać, że największa ilość błonnika występuje w surowych warzywach spożywanych ze skórką.

Komentarze

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u

Obserwatorzy

Popularne posty