sobota, 19 marca 2016

Umiesz znaleźć czas na myślenie nad swoim życiem?

Hej ;)

Dostaje ostatnio od Was bardzo dużo miłych komentarzy co motywuje mnie jeszcze bardziej do robienia tego co robię.  Mam mnóstwo nowych pomysłów na nowe wpisy, ale wszystko po kolei.

Chciałabym opowiedzieć o temacie poruszonym na dzisiejszych zajęciach,  który dotyczy przemyśleń nad sobą.
Głównie chodzi o to, że w tej szybkiej codzienności nie mamy czasu na to by zastanowić się nad tym czego chcemy i czy idziemy w dobrym kierunku żeby to osiągnąć. Kiedyś życie wyglądało inaczej bo ludzie żyli w inny sposób, nie mieli tak dużo pochłaniaczy czasu takich jak internet i nadmiar telewizji. Dzisiaj wiele osób nie wyobraża sobie życia bez tego, wielu z nas jest nawet zmuszonym do korzystania z internetu. W szkole nauczyciele zadają prace domowe, do których uczniowie muszą z niego skorzystać,  na uczelniach też większość rzeczy załatwia się drogą elektroniczną,  w pracy często potrzebujemy internetu w celu sprawdzenia jakiś danych, itd. Tego nie unikniemy,  ale możemy sobie pomóc w inny sposób.  Postarajmy się odzwyczaic od częstego sprawdzania powiadomień na portalach społecznościowych.  Gdy jedziemy autobusem bądź pociągiem wyłączmy się na chwilę. Musimy ograniczyć pochłaniacze czasu i znaleźć czasu tylko dla siebie,  na przemyślenia. Zastanówmy się wtedy nad naszymi planami, celami, marzeniami a nawet wspomnieniami. Popracujmy nad naszym sposobem myślenia,  zaangażujmy się w ten proces bo w końcu robimy coś dla siebie. Nie powinno być nam szkoda czasu na pracę nad swoim życiem.
Wielu z was jest tego wszystkiego świadomym,  ale dlaczego tego nie robimy? Ja myślę,  że to zależy od człowieka,  aczkolwiek na pewno jednym z powodów jest strach. Czego zatem się boimy? Boimy się, że zdamy sobie sprawę z tego ile jeszcze mamy do zrobienia,  boimy się tego, że zdamy sobie sprawę z dodatkowych przeszkód na naszej drodze,  tego że dojdziemy do wniosku,  że idziemy w złym kierunku i że musimy go zmienić,  a dla wielu z nas zmiana wiąże się czymś nieznanym i z pewną obawą. Tak być nie powinno! Zmiana to szansa, zmiana to nauka, to coś ekscytującego. Zmiana to przede wszystkim sprawdzian, a nawet poznanie naszych ukrytych możliwości.  Wyjście ze strefy komfortu zawsze jest trudne, ale to nas czegoś uczy i wprowadza coś nowego w nasze dotychczasowe życie.
Inni nie myślą nad sobą bo nie czują takiej potrzeby. Uważają, że w ich życiu wszystko przebiega tak jak powinno i że są szczęśliwi.  Nawet w takiej fazie warto zastanowić się nad naszym życiem i nad tym co nas otacza bo często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że może idziemy za szybko, że coś tracimy.

Nie bójmy się myśleć nad sobą i nad swoim życiem.  Znajdźmy na to czas, nie tracmy go na pochłaniacze takie jak internet. Cieszmy się każdą chwilą i nauczmy się żyć tu i teraz.
 Skupiajmy się na każdej czynności, którą wykonujemy i nie ulegajmy niepotrzebnym rozpraszaczom. Ja gdy byłam na  studiach licencjackich to przez dwa lata nie miałam tv na  stancji gdzie mieszkałam i potrafiłam bez niej żyć. Miałam wtedy więcej czasu na spacery ;)

Straconego czasu nikt nam nie zwróci,  pamiętajcie o tym bo życie mamy tylko jedno ;)

16 komentarzy:

  1. Czasami każdy z nas powinien się zatrzymać i dokładnie przemyśleć to, co robi :))
    Świetny post!
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zawsze dążę w konkretnym kierunku, często myślę o sobie i tym, czego bym chciała. Powiedziałabym, że nawet za często :)

    Pozdrawiam!
    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda nie mamy chwili by zatrzymać cały natlok mysli i zastanowić sie gdzie biegniemy :)
    Zapraszam do obserwacji naszego bloga!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musimy starać się znaleźć chociaż chwilę :)

      Usuń
  4. mądrze napisane, sama czasami nie mam czasu by się zatrzymać, a szkoda :)

    by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki mnie masz już 10 obserwatorów ! ^.^
    Jeju bardzo dobrze to wszystko ujęłaś. W pełni zgadzam sie z tym wszystkim co napisałaś.

    ♡ Zapraszam do mnie ♡
    xmikuxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ja często myślę o przyszłości ;)
    mypinkdreams3.blogspot.com
    obserwuje i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie napisane, skłania do refleksji...
    Obserwuję i zapraszam do mnie:
    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze napisane,daje do myślenia :)
    Zgadzam się z koleżanką wyżej. Niektórzy naprawdę powinni się choć na chwilę zatrzymać i przemyśleć to co robią xx
    Zapraszam do mnie http://xlivi00.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Każdy powinien zastanowić się nad swoim życiem. To będzie z korzyścią dla wszystkich ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też tak uważam. Myślę o tym bardzo często, ponieważ plany i cele dają mi motywacje!

    Nowy blog:
    http://life-i-s-ajourney.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy post, dający sporo do myślenia :)
    Wesołych świąt, buziaki ♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dobry post, który daje wiele do myślenia. To prawda, że w dzisiejszych czasach ludzie żyją głównie Internetem. Owszem jest to łatwa komunikacja, jeśli ktoś mieszka daleko. Jednak kiedy jesteśmy w towarzystwie nie wypada cały czas siedzieć na tym telefonie. To w sumie taki brak kultury. Powinniśmy choć raz pozwolić sobie być Offline.
    "Straconego czasu nikt nam nie zwróci" - ten cytat to trafienie w samo sedno.

    Pozdrawiam!
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń