poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Puding jaglany z nasionami chia

Hej :)

Dzisiaj mam dla Was przepis na puding z płatkami jaglanymi i nasionami chia. Jest to bardzo dobry pomysł na śniadanie gdyż zawiera dużo błonnika, białka, węglowodanów oraz kwasów Omega 3. Jest to również dobry sposób na deser gdyż jest bardzo słodki więc możemy go wykorzystać jako zastępstwo słodkiego i niezdrowego batonika. Ja zdecywdowanie wolę go zjeść na śniadanie bo daje mi dużą dawkę energii, która jest mi potrzebna w trakcie aktywnego dnia. Puding jest bardzo łatwy w przygotowaniu i nie wymaga żadnych specjalnych urządzeń, ale najlepiej sami spróbujcie :)





Składniki na jedną porcję:

- 250 ml mleka (1,5% lub 0,5% -według uznania)
- 3 czubate łyżki płatków jaglanych
- 1 czubata łyżka nasion chia
- 2 suszone morele
- 1 łyżka suszonej żurawiny
- 1 łyżka rodzynków
- 1 łyżeczka ksylitolu (można zastąpić łyżką miodu)
- 3 truskawki
- 0,5 banana

Sposób przygotowania:

Mleko gotujemy na średnim ogniu, a gdy się zagotuje wrzucamy płatki jaglane i cukier. Gotujemy na małym ogniu około 5 minut następnie dodajemy nasiona chia i odstawiamy z ognia. na około 10 - 15 minut. Morele kroimy w paski dodajemy do płatków razem z żurawiną i rodzynkami. Wszstko dokładnie mieszamy i przelewamy do miseczki. przystrajamy owocami (ja wybrałam truskawki i banana, ale można to zastąpić również jabłkami, borówkami, itp.) i jest gotowe :)


Smacznego :)

Jeśli wypróbujecie to będzie mi bardzo miło gdy dacie znać jak smakowało :)

7 komentarzy:

  1. Jak tylko znajdę czas to wykonam i spróbuję :P Wygląda apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowe, a zarazem bardzo smaczne! Muszę wypróbować:)
    Może wspólna obserwacja? Daj znać u mnie!
    pelnapasji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę spróbować :)

    Zapraszam do siebie i zachęcam do komentowania i obserwowania :) by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszny post :) Chętnie więcej takich zobaczę :D Aż zgłodniałam ^^
    https://aleksisaliss.blogspot.com/
    Pozdrawiam cieplutko :* Udanej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń