wtorek, 19 lipca 2016

Jak być szczęśliwym człowiekiem na co dzień :)

Witajcie :)

       Dziś post o tym jak cieszyć się każdym dniem i być szczęśliwym człowiekiem. Każdy z nas przechodzi przez lepsze i gorsze chwile, spotykają nas przyjemne i radosne wydarzenia, ale też takie, które doprowadzają nas do łez i sprawiają, że jest nam ciężko. Jedni mogą liczyć na duże wsparcie ze strony rodziny i przyjaciół, inni zaś mogą liczyć tylko na siebie. Każdy inaczej przeżywa takie momenty i w inny sposób sobie radzi, ale najważniejsze jest to żeby mimo wszystko się nie poddawać i umieć spojrzeć na to wszystko obiektywnie. Tak po prostu na chwilę spojrzeć na tą sytuację jak lecący w górze ptak, który tylko obserwuje, i zrozumieć, że każdy ma problemy i musi sobie z nimi radzić. Najważniejsze w tym wszystkim jest to by wiedzieć, że ta sytuacja nie będzie trwać wiecznie i że nie będziemy ciągle się z nią zmagać.


         Postaraj się skupić na tym co jest dobre, co Cię rozwija i sprawia, że czujesz się szczęśliwy. Pracuj nad emocjami i swoimi reakcjami, angażuj się w swoje pasje i zaintresowania. Zrozum, że szczęściem jest to, że masz największy dar na świecie czyli dar życia. Samo to, że żyjesz jest już czymś pięknym i niesamowitym, pomyśl o dawnych czasach gdzie ludzie szli ulicą i całkowicie niespodziewanie i bez powodu ktoś ich zabijał (no dobra teraz też to się zdarza, ale nie tak często), oni też mieli plany, zainteresowania, niektórzy byli niezmiernie utalentowani. Zginęły tak jednostki, które mogły wynaleźć nowe przydatne wynalazki i wiele osiągnąć, a TY żyjesz więc masz możliwość, aby zrobić coś wielkiego i realizować swoje marzenia.
Nadal uważasz, że nie masz powodów by czuć się szczęśliwy? Żyjesz, nie jesteś sparaliżowany, masz ręce i nogi, masz siłę i potencjał. Jesteś kimś wyjątkowym bo jesteś sobą, bo umiesz sobie poradzić z przeszkodami, które pojawiają się na twojej drodzę, a więc nie poddawaj się i idź dalej i ciągle do przodu. Zawsze podnoś się po upadkach, mądrzejszy i silniejszy niż wcześniej. Bądź zdeterminowany i wykorzystaj życie na 100% bo masz je tylko JEDNO! Nie będzie drugiej takiej szansy.

A tutaj kilka rad, aby czuć się szczęśliwym człowiekiem:

- Ciesz się, że żyjesz
- Doceniaj to co masz, nawet te najmniejsze rzeczy
- Doceniaj siebie
- Znaj swoją wartość
- Kochaj siebie
- Zrób czasami coś szalonego
- Nie trzymaj się zawsze sztywnych reguł
- Nie daj się rutynie - pokaż, że jesteś od niej lepszy
- Każdego dnia spójrz na siebie w lustrze i powiedz sobie: Lubię się za ...
- Otaczaj się pozytywnymi ludźmi
- Nie unikaj realistów i pesymistów tylko pomóż im spojrzeć na świat w inny sposób
- Uśmiechaj się bo nikt nie lubi smutasów
- Bądź taką osobą jaką chciałbyś spotkać
- Rób to co Cię uszczęśliwia
- Pracuj nad sobą i rozwijaj się

Jak widać Ameryki nie odkryłam :D, bo raczej każdy o tym wie, ale często niestety zapominamy o takich błachych rzeczach.

Mam nadzieje, że komuś doda to motywacji do działania i pomoże dostrzec, że jest szczęśliwym człowiekiem :)

Miłego dnia :)


czwartek, 14 lipca 2016

Jak trenować mięśnie pośladkowe

Witajcie :)

     Dzisiaj jak sam tytuł wskazuje zajmę się tematem pośladków. Teraz po dłuższym czasie chodzenia na siłownie i poszukiwania informacji z tym związanych mogę się o tym wypowiedzieć. Nie miałam nigdy zastrzeżeń do swoich pośladków, ale chodząc na siłownię skupiłam się właśnie na nich gdyż podczas ciężkich treningów cardio i spalania dużej ilości kalorii waga automatycznie spada i trzeba pracować nad sylwetką. Wypróbowałam wiele filmików z neta jeszcze gdy ćwiczyłam w domu, przetestowałam przeróżne ćwiczenia na siłowni, ale nie jestem jeszcze ekspertem w tej dziedzinie więc wypowiem się tylko jak to wygląda u mnie.
   
     Aby w ogóle zacząć rozmawiać o ładnej figurze i byciu fit trzeba zacząć od podstaw, czyli od diety (i tutaj ważne jest to, że DIETA = zdrowe zbilansowane posiłki, a nie głodówka, diety Dukana, itp.). Jesteśmy tym co jemy, jesz zdrowo to tak się czujesz i wyglądasz, a gdy jesz tłusto i niezdrowo to nie dziw się, że czujesz się ospały i mniej energiczny. Nie będę się wgłębiać w ten temat gdyż post dotyczy czegoś innego, aczkolwiek pamiętajcie, że żeby mieć energie w ciągu dnia to trzeba zjeść pełnowartościowe śniadanie (nie wykluczajcie go bo to największy błąd), aby dawać z siebie wszystko na treningach trzeba spożywać dużo węglowodanów złożonych i wreszcie bardzo ważne jest białko bo bez niego nie zbudujecie mięśni. Najlepiej spożywać po treningu lub bezpośrednio przed snem. W miarę możliwości starajcie się by te białko pochodziło z naturalnych składników (nabiał, ryby, etc.), chociaż ja w zapasie mam odżywkę białkową (nie piję jej codziennie, lecz tylko wtedy gdy wiem, że nie mam czasu na zjedzenie wysokobiałkowego posiłku.


 
     Jeśli chodzi o ćwiczenia to ja zdecydowanie wybieram przysiady, różnego rodzaju wykroki i unoszenia bioder. Staram się dodawać obciążenie i zwiększać je z biegiem czasu. Zaczynałam od 4 i 6 kg a teraz wykroki robię z obciążeniem 10 kg a przysiady z 20 kg. Ile powtórzeń i serii? Najlepiej zacząć z najniższym obciążeniem od 15 powtórzeń, a później zwiększać ilość. Z dużym obciążeniem lepiej jest zrobić mniej powtórzeń. Serii powinniśmy zrobić minimum trzy. Mięśnie pośladkowe nie powinny być trenowane codziennie gdyż tutaj przerwa jest tak samo ważna jak trening. Myślę, że najbardziej optymalnie będzie jeżeli wykonacie trening tzy razy w tygodniu.
Nie zapominajcie, że podczas treningu najważniejsza jest koncentracja i technika. Musimy się skupić na tym co robimy, napiąć mięśnie i pamiętać o wyprostowanych plecach. Przy przysiadach trzeba pamiętać, że podczas schodzenia w dół kolana nie mogą wykraczać poza palce stóp, a stopy powinny być ustawiane na szerokości barków. Nie odrywamy pięt od podłoża.
W tym konkretnym ćwiczeniu ważne jest zwiększanie liczby powtórzeń gdyż mięśnie przyzwyczajają się do ilości i aby dalej się rozwijały to potrzebują większego wysiłku.




Jeżeli nie czujecie pracy mięśni podczas wykonywania jakiegoś ćwiczenia to albo robicie je źle, albo znajdźcie zamiennik, który sprawi, że poczujecie te mięśnie. Ja oglądam różne filmiku na YouTube i próbuje niektóre ćwiczenia.


Ja uciekam na trening. 

Miłego dnia :)