wtorek, 13 września 2016

Przepis na fit drożdżówki :)

Dzisiaj mam dla Was przepis na fit drożdżówki z serem, który sama wyczarowałam. Są smaczne mało słodkie i przede wszystkim zdrowe. Ja zrobiłam z białym serem ze względu na duże zapotrzebowanie na białko, ale można zrobić z owocami lub czymkolwiek innym.


Składniki na ciasto:

- 150 ml ciepłego mleka
- 50 g drożdży
- 2 łyżki oleju kokosowego
- 3 jajka
- 3 łyżki stewii
- 2 łyżki mąki kokosowej
- 4 łyżki mąki jaglanej
- 200 g mąki orkiszowej (najlepiej typu 2000)
- kilka kropel aromatu rumowego

Drożdże zalewamy ciepłym mlekiem i dodajemy olej kokosowy, a następnie wszystko dokładnie mieszamy.

Jajka ubijamy ze stewią (może to być ksylitol lub inne słodzidło), dodajemy olejek, mieszankę z drożdżami i miksujemy. Następnie dodajemy mąkę kokosową i jaglaną i znów miksujemy. Na sam koniec dodajemy mąkę orkiszową i mieszamy łyżką. Odstawiamy na około godzinę do wyrośnięcia w ciepłym miejscu.

Składniki na nadzienie serowe:

- 250g chudego białego sera
- 150 g jogurtu greckiego
- łyżka stewii
- jedno żółtko
- 50 g rodzynek

Wszystko razem mieszamy i gotowe. Najlepiej rodzynki zamoczyć wcześniej w mleku.



Następnie po odczekanej godzinie  podsypujemy ciasto, wykładamy na blat i wyrabiamy formując średniej wielkości kule. Na środku formujemy dziurki, które wypełniamy serowym nadzieniem. Ciasto układamy na blaszce i smarujemy je jajkiem. Ja dodatkowo posypałam cukrem waniliowym żeby ładniej wyglądało. Wkładamy do rozgrzanego piekarnika do 180 stopni i pieczemy około 30 minut (to zależy od wielkości drożdżówek).





Na koniec pokażę Wam moje nowe nabytki w kuchni. Uwielbiam wyszukiwać nowe składniki i z nimi eksperymentować. 



Miłego wieczoru :)

9 komentarzy:

  1. Bardzo fajny przepis :D Kocham takie bułeczki i do tego zdrowe :)
    MALINA

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis. Nigdy nie jadłam samodzielnie robionych drożdżówek - zawsze stawiam na ciasta xd

    ankuuls – KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  3. Może kiedyś wypróbuję. Chociaż ręki do drożdżówek to ja chyba nie mam, haha.

    MY BLOG - CLICK!

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przyznać, że co jak co, ale do bułeczek to ja mam słabość. :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Nasiona Chia i sol himalajska stosuje od bardzo dawna w mojej kuchni dlatego szczerze polecam! :D Szczegolnie ze kocham pudding chia nie ma nic lepszego <3
    Przepis sobie zapisalam i niedlugo sprobuje wykonac takie cudenka! <3

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniamm, mniamm... Pozdrawiam i zapraszam na:
    maggie-fashion-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam jeszcze przepisu na fit drożdżówki, a szkoda bo baaardzo je lubię <3 Przepis na pewno zostanie sprawdzony haha.
    Obserwujemy,
    nikoladominikablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają pysznie. Przepis mi się przyda i na pewno skorzystam gdyż od jutra zaczynam swoją przygodę,przechodzę na zdrowy styl życia :D
    Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :*

    OdpowiedzUsuń