piątek, 11 listopada 2016

Zdrowe kopytka podane z zielonym pesto

Hej ;)

Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszne i zdrowe kopytka połączone z zielonym pesto.
Ziemniaki zastąpiłam batatami, które posiadają szerokie właściwości zdrowotne, a do tego są naprawdę smaczne. Mąkę pszenną zastąpiłam mąką owsianą (może być  również  orkiszowa). Pesto miało być z awokado, którego nie lubię, ale rzuciłam sobie wyzwanie, ze  stworzę z niego coś co mi zasmakuje i w ten właśnie sposób zblendowałam je ze świeżą natką pietruszki (jest bardzo zdrowa - oczyszcza organizm z toksyn i poprawia trawienie).




Nie jest to trudne do wykonania danie aczkolwiek czasochłonne. Dla wspaniałego smaku warto poświecić troszkę więcej czasu zwłaszcza, ze jest to bardzo zdrowy posiłek.

Składniki na kopytka:
- 2 średnie bataty
- 150 g drobno zmielonego chudego twarogu
- 1 jajko
- sól i pieprz
- 250 g maki owsianej
- 100 ml mleka

Bataty dokładnie myjemy i gotujemy. Gdy ostygną obieramy je ze skórki i ugniatamy tłuczkiem do ziemniaków dodajemy do tego jajko i przyprawy, a następnie twaróg i mleko. Wszystko dokładnie mieszamy i dodajemy mąkę. Ugniatamy ciasto, a następnie formujemy kopytka i wrzucamy do wrzącej wody (wcześniej osolonej). Gdy wypłyną gotujemy około minuty w zależności od wielkości kopytek.

Składniki na pesto:
- 1 duże awokado
- pęczek natki pietruszki
-1 duży ząbek czosnku
- 200 g sera ricotta
- 2 czubate łyżki jogurtu greckiego
- sól i pieprz

Awokado obieramy ze skórki i pozbywamy się pestki, a następnie kroimy w kostkę dodajemy do tego posiekana natkę pietruszki, ser, jogurt i przyprawy oraz przeciśnięty czosnek i wszystko blendyjemy.




Kopytka podajemy razem z pesto albo w bardziej kalorycznej wersji - odsmażane na odrobinie oleju kokosowego lub masła podane z pesto w formie dipu.

Wspaniały pomysł na fit obiad ❤️

Smacznego ;)

2 komentarze: