poniedziałek, 2 stycznia 2017

Jak dobrze zacząć nowy rok

Dużo planów, postanowień i słów "Tym razem na pewno mi się uda" i tak pierwsze trzy dni jest ok, po tygodniu masz już dość, a po miesiącu już porzucasz swoje postanowienia i plany. Przychodzi kolejny rok i wiesz, że ten na pewno będzie twój i że wytrwasz, ale co? znowu to samo?

 
 Widzę dużo takich przypadków choćby na siłowni. Ludzie po nowym roku chodzą bo mają postanowienie, że w końcu wezmą się za siebie i takie miejsca jak te są oblegane, po miesiącu zostaje 3/4 a po dwóch już tylko połowa, a jak dochodzi do grudnia to zostają tylko Ci naprawdę wytrwali. Co jest nie tak? Mieli czas, a teraz go nie potrafią znaleźć? Nie! Czas nadal jest, ale brak chęci ponieważ potrenują 2 tygodnie i myślą, że efekty już będą widoczne. Na ładną figurę trzeba pracować dużo, ale przede wszystkim systematycznie. Tu nie mogą mieć miejsca tygodniowe przerwy wynikające z kaprysu czy wymówek (co innego jak jest się chorym i naprawdę brakuje mocy).
    Problem tkwi w tym, że podczas wymyślania postanowień są to dla ciebie tylko słowa i nic więcej, nic nie zmienia się w twoim myśleniu. Robisz to bo tak sobie postanowiłeś i jest to dla ciebie udręką bo musisz to robić, a nie chcesz. Zmuszasz się i robisz to na siłę, a jak robi się coś na siłę to nie robi się tego dobrze więc jeżeli masz robić coś źle to po co w ogóle się za to zabierać? Dlatego zanim powiesz sobie "W tym roku chcę schudnąć/popracować nad figurą" usiądź i zastanów się po co chcesz to robić, dla kogo (do tego tematu jeszcze powrócę niżej) i czy jesteś na to gotów. Zapisz sobie to na kartce, zrób plan działania, rozpisz sobie dni treningu i zaplanuj go w trakcie dnia. Pamiętaj, że jak ułożysz sobie wszystko w głowie i zadbasz o swoją motywację to na pewno pójdzie Ci łatwiej. Ja zaplanowałam sobie każdy trening w kalendarzu i rozpisałam ćwiczenia, na każdą partię ciała.

   Pomyśl też o zdrowym odżywianiu, pamiętaj że dieta jest niezmiernie ważna i to ona pomaga osiągać wymarzone efekty. Zrezygnuj z fast foodów i odstaw słodycze, zaopatrz się w warzywa i bakalie. Postaw na pełnowartościowy posiłek przed treningiem żebyś miał siłę na porządny wycisk. Jedz mniej wieczorem, ale za to nie zapominaj o bogatym i pełnowartościowym śniadaniu. Jeśli chodzi o odżywianie to fajnie jest zaopatrzyć się w aplikacje typu dieta i trening, która pomoże w kontroli przyjmowanych kalorii wciągu dnia. Nie chodzi o to żeby skrupulatnie wyliczać wszystko, ale o to by nie przekraczać limitu i trzymać się mniej więcej tej samej dawki każdego dnia żeby unikać efektów jojo.


Tak na koniec powrócę do tematu, że jeśli bierzesz się za siebie nie rób tego dla nikogo. Tutaj musisz myśleć tylko o sobie i robić to tylko dla siebie, dla swojego samopoczucia, dla swojej pewności siebie i dla swojego zdrowia bo jak wyniknie jakiś problem z tą osobą dla której starasz się zmienić to prawdopodobnie poddasz się w tym co do tej pory robiłeś i cała praca pójdzie na marne.




Dopiero gdy zmienisz myślenie to zmienisz swoje życie. Wszystko rodzi się w twojej głowie i to ty masz wybór i tylko od ciebie zależy co zrobisz i jak potoczy się twoje życie. Pamiętaj, że silni ludzie nigdy się nie poddają. Próbują, upadają, podnoszą się i idą dalej bardziej doświadczeni i bardziej silni niż przed upadkiem. I ty też możesz taki być i będziesz gdy tylko sobie to uświadomisz!

Wczoraj byłem bystry i chciałem zmieniać świat,
dzisiaj jestem mądry, więc zmieniam siebie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz