sobota, 25 lutego 2017

Deser czekoladowo - malinowy

Hej kochani!

Muszę przyznać, że ostatnio coraz bardziej pochłania mnie kuchnia, a mianowicie wymyślanie zdrowych przepisów. Dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami czymś innym niż ciasteczka czy naleśniki, a mianowicie deserem z pucharka. Inspiracje zaczerpnęłam podczas oglądania słynnego programu "EWA GOTUJE", gdzie pojawił się śląski deser szpajza. Stwierdziłam, że może być smaczne, ale jak wiecie dbam o zdrowe odżywianie i unikam tego typu jedzenia, tak więc wymyśliłam wersję fit. Jeszcze nie mam wprawy z żelatyną tak więc to było dla mnie jedynym utrudnieniem, a sam deser jest naprawdę szybki w wykonaniu. 



Wersja jest zmodyfikowana bo w oryginale są tylko dwie masy :)

Składniki na 3 porcje: 

- 4 jajka 
- 4 łyżeczki żelatyny
- 1 łyżeczka kakao
- pół cytryny
- 20 dag erytrolu
- 4 łyżki serka homogenizowanego naturalnego
- łyżka dżemu malinowego
- owoce (u mnie maliny i truskawki)

Białka ubijamy na sztywno, a oddzielnie żółtka z erytrolem. Żelatynę przygotowujemy według przepisu na opakowaniu. Do ubitych żółtek dodajemy pianę i delikatnie mieszamy, następnie dodajemy żelatynę i dalej mieszamy łyżką. Dzielimy masę na dwie równe części, do jednej dodajemy sok z cytryny, a do drugiej kakao. Serek mieszamy z dżemem i wykładamy na spód każdego pucharka :)

Następnie układamy warstwy łyżką, mniej więcej w połowie pucharka między jedną warstwą a drugą układamy owoce i znów kolejne warstwy. Całość dekorujemy owocami i wstawiamy do lodówki na co najmniej dwie godziny. 




Szybko i smacznie :) 

4 komentarze: