wtorek, 7 lutego 2017

Zdrowe gofry

Witajcie :)

Chyba nie tylko ja uwielbiam zapach gorących gofrów, które często skuszą nawet najbardziej zawziętą osobę. Dlatego dla takich rzeczy warto poszukać zdrowego zastępnika.

















Jak widać na zdjęciach moje gofry nie różnią się zbytnio od tych tradycyjnych, a smakują wyśmienicie. Są odrobinę mniej słodkie co akurat bardzo mnie cieszy bo wolę gdy dodatki są słodsze od samego gofra :)


Może kogoś zaciekawi smak i będzie chciał wypróbować :)

Składniki na około 6 - 8 sztuk:

- 1,5 szklanki mąki orkiszowej
- 2 jajka
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli (ja  w domu posiadam tylko różową himalajską)
- 2 czubate łyżki erytrolu/ksylitolu
- pół szklanki roztopionego oleju kokosowego
- 1 i 1/3 szklanki mleka

Przygotowanie:

Mąkę wsypać do miski, dodać proszek do pieczenia, sól, erytrol. Wszystko wymieszać a następnie dodać jajka, olej kokosowy oraz mleko. Zmiksować mikserem na gładką masę, tylko do połączenia się składników. Ciasto można odstawić aby odpoczęło (na około 15 minut), ale nie jest to konieczne.

Rozgrzać gofrownicę. Gofry piec przez około 3 - 3,5 minuty lub przez czas podany w instrukcji gofrownicy.



Gofry udekorować ulubionymi dodatkami. U mnie są to truskawki i bita śmietana. 

Mogę powiedzieć, że naprawdę warte spróbowania :)



Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Pyszności *.* nie mogę się doczekać jak juz wypróbuje twój przepis na gofry :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają obłędnie, a skoro są jeszcze zdrowe muszę je koniecznie zrobić w domu.


    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają przepysznie
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń