środa, 1 marca 2017

Sernik na owsianym spodzie

Dzień dobry :)

Rozpoczynamy piękny miesiąc, w którym rozpoczyna się kalendarzowa wiosna i miejmy nadzieje, że przejawi się to piękną słoneczną pogodą.

Ja dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami wyjątkowym przepisem.
Lubicie serniki? Ja uwielbiam, ale te z cukierni mają bardzo dużo cukru i niezdrowe tłuszcze. Tak więc postanowiłam stworzyć swoją wersję i uważam, że muszę się nią podzielić. Sernik byłby wyższy, ale niestety mam tylko blaszkę do muffinek, a drugą zwykłą, ale bardzo dużą dlatego też dzisiaj mam zamiar zainwestować w nową. Polecam najbardziej zrobienie tego ciasta w małej tortownicy.



Składniki na spód:

- szklanka płatków owsianych
- pól szklanki mleka
- 2 łyżki oleju kokosowego (czubate)
- 1 duże jajko
- 1/3 szklanki wiórek kokosowych
- 2 łyżki miodu (lepiej dodać erytrol gdyż miód podczas wysokiej temperatury zamienia się w zwykłą glukozę)

Płatki zalać ciepłym mlekiem, dodać olej kokosowy, wymieszać  i odstawić do wystudzenia na około pól godziny. Następnie dodać resztę składników i dokładnie wymieszać. Ciasto przelać na wysmarowaną olejem kokosowym blaszkę i wstawić na około 12 minut do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika.

Składniki na masę serową:

- 250 g drobno zmielonego chudego twarogu
- 250 g naturalnego serka homogenizowanego
- 3 jajka
- 2 łyżki budyniu waniliowego
- 120 g erytrolu/ksylitolu
- garść rodzynek

Żółtka ubić z erytrolem i następnie dodać budyń oraz twaróg z serkiem. Miksować do uzyskania jednolitej masy. W drugiej misce ubić białka na sztywno i delikatnie dodawać po jednej łyżce do masy serowej. Dodać namoczone wcześniej w wrzątku i odsączone rodzynki. Wszystko z ostrożnością wymieszać i przelać na podpieczony spód. Piec około 30 minut (w zależności od wielkości blaszki, ja piekłam 25 minut). Gotowy sernik odstawić do ostudzenia. Można go polać czekoladą, ale jest naprawdę tak smaczny, że nie wymaga żadnych dodatków.

Pysznie i szybko :)

Osobiście mogę powiedzieć, że to mój najlepszy eksperyment w kuchni. Gdyż nie spodziewałam się, że bez mąki można stworzyć taki rewelacyjny spód.

Miłego dnia :)

9 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie :-)
    Muszę wybróbować przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie :-)
    Muszę wybróbować przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uwielbiam sernik, dlatego muszę wypróbować ten przepis:)
    Pozdrawiam
    http://caro-say-hello.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, mniam! Wygląda mega! Osobiście nie jestem uzdolniona, jeśli chodzi o wypieki, ale skuszę się i spróbuję :D
    Zapraszam i buziaki od
    VISSIEN-klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgłodniałam! :D Uwielbiam serniki w każdej odsłonie! :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda naprawdę smakowicie, z przyjemnością bym zjadła:)
    U mnie już słoneczko jest. Nie mogę się doczekać jak jeszcze zimne wiatry się skończą ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda super i bardzo smakowicie : Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż zrobiłam się głodna, wygląda znakomicie<3

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń